Eerste periode! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Beek - WaarBenJij.nu Eerste periode! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Beek - WaarBenJij.nu

Eerste periode!

Door: Daan van Beek

Blijf op de hoogte en volg Daan

16 Februari 2014 | Ecuador, Quito

Ben ik weer! Ik kreeg steeds meer vragen over hoe ik het nu had dus vandaar maar weer een verslagje er tegenaan zodat ik niet in herhaling hoef te vallen!

Op dit moment woon ik op het terrein van de eigenaar in Guayllabamba, huisje aan de achterkant van het terrein helemaal voor mezelf! Top!
Alleen het probleem is dat er in Guayllabamba erg weinig te beleven is, dus de afgelopen 2-3 weken hier heb ik in de avond vrij weinig uitgespookt al begint het steeds meer te worden.
Dingen die ik gedaan heb:

Biertjes gedronken met collega's op vrijdag! Heel leuk en goed voor mijn Spaans. Ze kochten gewoon bier in een klein supermarktje (halve liters voor een dollar) en we dronken het op straat op. Mag niet...
Verder viel het me toen op dat er een aantal (lees; bijna iedereen) hier bang is voor zijn vrouw. Als ze werden gebeld kwamen ze met verhalen aan als: Nee mijn auto is kapot schat! Ik kan nu echt niet naar huis komen!! Watjes..

Gaan wandelen met Fedor en zijn zoontjes, heel mooi uitzicht over het dal als je bovenop staat (schijnt wel vaker zo te werken)

Ik ben ook naar een mis geweest, aangezien ik dat nog nooit gedaan had en ik dacht dat dat vast wel goed zou zijn voor mijn Spaans, Turns out; ik snapte er bar weinig van en heb alleen meegekregen dat zout belangrijk is en salaris ook.

Donderdagavond voetbal! Leuk!! Er zijn hier een aantal Nederlandse gasten die hier wonen en die gaan iedere donderdag een potje voetballen op een klein kunstgrasveldje buiten Quito. Leuke manier om weer mensen te leren kennen en een beetje te rennen.

Verder ben ik de afgelopen weekenden naar Quito geweest en heb ik een beetje rondgelopen. Gisteren was ik er weer en had ik met Luuk afgesproken. Toen ik binnenkwam was zijn huisbaas er want die had hij al 3 maanden niet meer gezien. Het kwam ter sprake dat ik ook nog een woonruimte nodig had omdat de salesafdeling binnenkort ook verplaatst naar Quito. Hij zei dat hij nog wel wat wist en we zijn meteen gaan kijken!
Leuk appartementje met alles er op en eraan, kleine woonkamer, slaapkamer, badkamer en keukentje. Compleet gemeubileerd en geen extra kosten voor water, elektriciteit etc! Luuk heeft me verteld dat het de p.c. hoofdstraat van Ecuador is, dus dat moet wel goed zitten dan qua veiligheid. De eigenaren wonen naast mijn eigen appartementje en zeiden al dat ze mijn papi en mami zouden zijn als dat nodig was haha!
Ook geen onbelangrijk punt is dat het maar 10 minuten lopen is naar ons nieuwe kantoor :)

Nadat het appartementje besproken was ben ik aan t bier gegaan en zijn we de stad ingedoken! Supergaaf hiero! Vrouwen zijn hier behoorlijk anders. In de positieve zin dan.

Verder is het eten hier nog een beetje wennen, ik heb pas 2x last gehad van mijn buik dus dat valt me nog mee, maar 's ochtends rijst met een schijfje tomaat en een worstje blijft toch een beetje vreemd. In de middag hebben ze me ook al een keer een hele vis gegeven, met hoofd en staart en alles er nog aan, ik heb toen het rompje opgegeten maar de staart en het hoofd laten liggen... Ze keken me aan alsof ik gek was!

Nouja, ik ga maar even in de zon liggen en flink aan jullie denken.

Un Saludo!
Daan

P.S. het valt me vies tegen dat ik van al mijn schatjes in Nederland geen valentijnsbrieven heb gekregen! Ik hoop maar dat er wat in de bus ligt als ik thuis kom...



  • 17 Februari 2014 - 08:11

    Wilko:

    Leuke update Daan
    Echter geen kaarten in de bus. Uit t oog......?
    Fijn dat je een mooi appartement krijgt, scheelt ons weer een hotel strax!
    Kus papa

  • 17 Februari 2014 - 10:15

    Angela:

    Wat is 'zout' in het Spaans? Of zou die pastoor misschien toch iets anders bedoeld hebben??
    Zoniet, wens ik je muchos zout! Is ook lekker op vis trouwens ;-)
    Fijn om te lezen dat het goed gaat, rustig aan, geniet er van! X

  • 17 Februari 2014 - 11:20

    Tineke Van Beek Ydema:

    Ja Daan, veel vrouwen zijn het zout der aarde; dat is 'n oud begrip! Fijn dat er nederlanders zijn die vertoeven, lijkt me, overal in alle uithoeken; het praat toch wat makkelijker in je moerstaal! Prachtig , dat je straks 'n nieuw onderkomen hebt. Het loopt, zo te merken, wel op rolletjes toch? We leven mee met onze jonge(n) DAAN van overzee!
    Liefs van opa jan en oma Tineke uit FR.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Daan

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 4785

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Daan in Quito

Landen bezocht: